Ariana | Blogger | X X

niedziela, 6 kwietnia 2014

Louise Penny - ,,Martwy punkt''




Autor: Louise Penny
Tytuł: ,,Martwy punkt''
Stron: 424
Wydawca: Feeria
Wydane: 19 lutego 2014
Ocena: 7/10






Zło czai się wszędzie. Nawet tam, gdzie ludzie nawzajem sobie pomagają i wiedzą wszystko o wszystkich. Do takich miejsc zalicza się również Three Pines, gdzie po raz pierwszy zło przybiera postać zabójstwa.

 Three Pines to cicha, urokliwa miejscowość nieopodal Montrealu. Musi jednak skrywać mroczne tajemnice, skoro na leśnej ścieżce jeden z mieszkańców odkrywa ciało emerytowanej nauczycielki. Wszyscy podejrzewają nieszczęśliwy wypadek na polowaniu, jednak mimowolny sprawca nie zgłasza się na policję. Wyjaśnienia okoliczności śmierci podejmuje się Armand Gamache. Detektyw zaczyna powoli odkrywać tajemnice izolowanej społeczności małej górskiej osady.

Sama okładka stworzona przez wydawnictwo, zasługuje na uwagę. Jej prostota jest hipnotyzująca. W końcu zwykła strzała na tle szyby mokrej od deszczu to nie jest wiele, a jednak ma w sobie coś, co przyciąga.

Autorka wykreowała bohaterów, których każdy obdarza innymi uczuciami. Polubiłem detektywa Armanda Gamache, natomiast jego nową asystentkę wręcz znienawidziłem. Ich charaktery i wygląd były bardzo wyraźnie zarysowane, dlatego też wiedziałem, czego mam się spodziewać po każdej postaci. Nawet drugoplanowi byli dokładnie zarysowani.

Przez większość książki nie działo się tu nic ciekawego. Jednakże końcówka powieści jest naszpikowana niespodziewanymi zwrotami akcji i emocjami. Tym razem typowałem aż trzech morderców i żaden z nich nie był sprawcą zabójstwa. Autorce udało się wywieść mnie w pole, co należy zaliczyć jako wielki plus.

,,Martwy punkt'' jest pierwszą książka z serii o detektywie Armandzie Gamache'u, która bardzo przypadła mi do gustu. Dlatego zachęcam wszystkich do przeczytania tej książki i wyrobienia sobie opinii na jej temat. Jeżeli Wam się spodoba, mam dobrą wiadomość. Otóż 30 kwietnia 2014 nakładem Wydawnictwa Feeria wyjdzie druga część, pt. ,,Zabójczy spokój''




Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Feeria.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...