Ariana | Blogger | X X

niedziela, 20 lipca 2014

Joe Hill - "NOS4A2"










Autor: Joe Hill
Tytuł: NOS4A2 (czyt. Nosferatu)
Stron: 752
Wydawca: Albatros
Data wydania: 4 czerwca 2014






Kiedy dowiedziałem się, że Joe Hill jest synem Stephena Kinga, wiedziałem ze NOS4A2 jest dla mnie lekturą obowiązkową. Już od pierwszej strony można wyczuć, że Hill pisze bardzo podobnie do ojca.

Victoria McQueen odkrywa niezwykły sposób na przenoszenie się w przestrzeni. Po pewnym czasie staje oko w oko z Nosferatu – upiorem porywającym dzieci. Choć doprowadza do jego ujęcia, po latach musi zmierzyć się z nim ponownie. Nic już nie będzie takie jak kiedyś.

Joseph Hillstorm King urodzony w 1972 roku amerykański pisarz horrorów, syn Stephena Kinga.  Pierwsza książka Hilla, zbiór opowiadań "Upiory XX wieku", zyskała bardzo dobre opinie wśród czytelników i krytyków, zdobyła prestiżowe nagrody. Joe Hill na razie tylko raz współpracował ze sławnym ojcem. Joe Hill ma żonę Leonardę i trzech synów. Mieszka w New Hampshire.

Jak już zaznaczyłem, podczas czytania czułem się jakbym trzymał w rękach horror Kinga, nie jego syna. Jednakże jakoś mi to nie przeszkadzało, ponieważ Króla jako tako lubię. Aczkolwiek jestem zaskoczony, bo powieść czytało mi się o wiele lepiej i przyjemniej niż najwybitniejsze dzieła Króla.




 Lektura naprawdę wciąga. Chociaż całość ma ponad siedemset stron (łatwo wyobrazić sobie cóż to za cegła!) przeczytanie jej zajęło mi niecałe cztery dni. Pomimo malutkich literek, czytało się ją naprawdę dobrze i szybko. I nie chodzi tu tylko o wydanie. Joe Hill po prostu ma ogromny talent pisarski, który wykorzystuje go do zaciekawienia czytelnika na tyle, żeby nie mógł odłożyć książki na bok.

 Wyobraźnia autora jest nieposkromiona i… przerażająca. Stworzenie i wykreowanie tylu miejsc akcji a także bohaterów jest prawie niemożliwe. Chylę czoła autorowi i mam nadzieję, że w nie dalekiej przyszłości dane mi będzie przeczytać inne jego dzieła.

 Wszystkie miejsca akcji, bohaterowie i tego typu rzeczy są opisane bardzo dokładnie. Namacalne do tego stopnia, że, w którymś momencie, nie wiemy kiedy, znajdujemy sie w samym środku fabuły i odczuwamy na własnej skórze chłód i przerażającą atmosferę Cmentarza Tego Co Się Stało.

Książkę polecam każdemu kto z uwielbieniem przewraca strony książek Stephena Kinga. Mamy okazję przypomnieć sobie, jak Król pisał w czasach młodości.  Gorąco polecam!



"Fantazja jest rzeczywistością, która czeka na włączenie."


    Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Portalowi literatura.juventum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...